Dalej modyfikujemy bryły
W tym tutorialu kontynuujemy modyfikację bryły w Invenotrze. Omówiono następne ważne aspekty związane z modelowaniem 3D, czyli z wprowadzaniem zmian w bryłach. Oto najważniejsze rzeczy, których można się dowiedzieć z tego filmu:
- Wykonywanie pochylenia ściany modelu w odniesieniu do konkretnej płaszczyzny;
- Skalowanie modelu w odniesieniu do punktu bazowego;
- Tworzenie prostych brył tzw. prymitywów
- Wykorzystanie operacji logicznych na utworzonych bryłach. Operacje pozwalają na sumowanie i odejmowanie elementów oraz na wykonanie iloczynu, czyli uzyskanie części wspólnej obu brył;
- Modelowanie graniastosłupa, walca, kuli oraz torusa;
- Wykonanie tzw. skorupy – polega na “wydrążeniu bryły”, tak aby pozostała skorupa o odpowiedniej grubości.
Zapraszam do obejrzenia tutoriala oraz przeglądnięcia również kursu AutoCAD:
Tutaj znajdziesz kurs AutoCAD
a tutaj PEŁNY kurs Inventor Fusion!
Poniżej znajdują się linki do wcześniejszych tutoriali z Inventor Fusion: