Jakiś czas temu pisałem o najlepszych porach dnia na publikację treści. Mówiąc “najlepszych” mam na myśli takich, kiedy najwięcej osób ma możliwość zobaczenia Twojego wpisu czy artykułu. Jednak wcześniej podane informacje odnosiły się do ogółu. Dziś chciałbym opowiedzieć o prostym sposobie na samodzielną analizę danych związanych z ilością wejść na Twoją stronę internetową. Dzięki temu sposobowi łatwo dowiesz się, w jakie dni tygodnia oraz w jakich godzinach dnia uzyskujesz największą średnią liczbę odsłon czy wizyt na swojej stronie i określisz odpowiedni czas na publikację.
Odpowiedni czas na publikację – metoda
Do tego celu będziesz potrzebował narzędzie Google Analytics oraz arkusz kalkulacyjny Excel. Zaczynamy od importu danych z Google Analytics: wybieramy Raportowanie -> Odbiorcy -> Godzinę -> Wizyty/Odsłony -> Export do Excela. Koniecznie zobacz poniższy rysunek:
Po zaimportowaniu danych (mogą pojawić się błędy, jednak nie musimy się nimi przejmować) do programu Excel, przechodzimy do zakładki Zestaw danych1 w arkuszu, zaznaczamy wszystkie liczby w kolumnie Indeks godziny i zamieniamy je na format liczbowy:
Teraz możemy ściągnąć specjalnie przygotowany arkusz kalkulacyjny Excel do analizy danych (wykonany dla strony techtutor.pl): Plik do ściągnięcia
Następnie wystarczy skopiować dane ze swojego pliku (indeks godziny oraz wizyty/odsłony) do ściągniętego pliku z tej strony (do analogicznych kolumn), a niepotrzebne dane skasować (takie jak dni, sumy itd.). Na samej górze arkusza wpisz skrót dnia tygodnia od którego zaczęła się twoja analiza. Resztę wykona arkusz. Możesz teraz zobaczyć wykresy uśrednione dla odwiedzin w każdym dniu tygodnia, o każdej godzinie – już teraz wiesz jaki jest odpowiedni czas na publikowanie artykułów na Twojej stronie. Alternatywą jest wykorzystanie raportowania Google Analytics, jednak ten raport nie generuje wartości średnich: https://www.google.com/
Jeżeli podobał Ci się ten artykuł, to kliknij Lubię to oraz zostaw swój komentarz! Jeżeli masz jakieś pytania to skorzystaj z opcji kontaktu – na górze tej strony znajdziesz stosowny link.
Tutaj znajdziesz link do pierwszej części wpisu: Kiedy publikować treść?
Prosty i ciekawy sposób na zaplanowanie dobrego czasu publikacji. Warte przetestowania. Piękno tkwi w prostocie, dzięki za ten wpis.