Odpowiedni czas na publikację treści cz.2

Jakiś czas temu pisałem o najlepszych porach dnia na publikację treści. Mówiąc “najlepszych” mam na myśli takich, kiedy najwięcej osób ma możliwość zobaczenia Twojego wpisu czy artykułu. Jednak wcześniej podane informacje odnosiły się do ogółu. Dziś chciałbym opowiedzieć o prostym sposobie na samodzielną analizę danych związanych z ilością wejść na Twoją stronę internetową. Dzięki temu sposobowi łatwo dowiesz się, w jakie dni tygodnia oraz w jakich godzinach dnia uzyskujesz największą średnią liczbę odsłon czy wizyt na swojej stronie i określisz odpowiedni czas na publikację.

Odpowiedni czas na publikację – metoda

Do tego celu będziesz potrzebował narzędzie Google Analytics oraz arkusz kalkulacyjny Excel. Zaczynamy od importu danych z Google Analytics: wybieramy Raportowanie -> Odbiorcy -> Godzinę -> Wizyty/Odsłony -> Export do Excela. Koniecznie zobacz poniższy rysunek:

odpowiedni czas na publikację treści

Po zaimportowaniu danych (mogą pojawić się błędy, jednak nie musimy się nimi przejmować) do programu Excel, przechodzimy do zakładki Zestaw danych1 w arkuszu, zaznaczamy wszystkie liczby w kolumnie Indeks godziny i zamieniamy je na format liczbowy:

excel

Teraz możemy ściągnąć specjalnie przygotowany arkusz kalkulacyjny Excel do analizy danych (wykonany dla strony techtutor.pl): Plik do ściągnięcia

Następnie wystarczy skopiować dane ze swojego pliku (indeks godziny oraz wizyty/odsłony) do ściągniętego pliku z tej strony (do analogicznych kolumn), a niepotrzebne dane skasować (takie jak dni, sumy itd.). Na samej górze arkusza wpisz skrót dnia tygodnia od którego zaczęła się twoja analiza. Resztę wykona arkusz. Możesz teraz zobaczyć wykresy uśrednione dla odwiedzin w każdym dniu tygodnia, o każdej godzinie – już teraz wiesz jaki jest odpowiedni czas na publikowanie artykułów na Twojej stronie. Alternatywą jest wykorzystanie raportowania Google Analytics, jednak ten raport nie generuje wartości średnich: https://www.google.com/analytics/web/permalink?type=custom_report&uid=pToP7693ReSxfSIpbqHmWg

Jeżeli podobał Ci się ten artykuł, to kliknij Lubię to oraz zostaw swój komentarz! Jeżeli masz jakieś pytania to skorzystaj z opcji kontaktu – na górze tej strony znajdziesz stosowny link.

Tutaj znajdziesz link do pierwszej części wpisu: Kiedy publikować treść?

O autorze: Piotr Cichalewski

Absolwent Wydziału Mechanicznego Politechniki Wrocławskiej. Od 2012 roku szkoli z obsługi oprogramowania CAD w szczególności programu Autodesk AutoCAD oraz Autodesk Inventor. Założyciel serwisu techtutor.pl zawierającego wideokursy z obsługi AutoCAD-a. Autor kursów dostępnych na największej polskiej platformie szkoleniowej strefakursow.pl. Prywatnie miłośnik górskich wędrówek.

Zobacz również:

autocad dla studentów za darmo

AutoCAD dla studentów za darmo

Jesteś studentem? Uczysz się na politechnice czy uniwersytecie? W ramach zajęć szkolnych przygotowujesz dokumentację czy …

Jeden komentarz

  1. Prosty i ciekawy sposób na zaplanowanie dobrego czasu publikacji. Warte przetestowania. Piękno tkwi w prostocie, dzięki za ten wpis.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wypełnij CAPTCHA * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Intensywna promocja - kursy CAD / CAM
Webinar Twój Pierwszy Rysunek w AutoCAD
Promocja -31% tylko do końca dnia | w koszyku wpisz: 26MAJ

Odbierz darmowe ćwiczenia z AutoCAD-a